16 czerwca 2014

Ucierane ciasto z truskawkami

Rok temu, po urodzeniu dziecka musiałam pożegnać wiele produktów w tym oczywiście truskawki!
Całe lato obeszłam się smakiem. Jedynie pomroziłam kilka torebek, ale wiadomo że to nie to samo :)
W tym roku szaleję i robię wszystko z truskawek! Jem je codziennie!
Ostatniego wieczora naszła mnie ochota na cieplutkie ciasto z truskawkami.
Robi się je szybciutko, nie wymaga wiele, stopień trudności oceniam na bardzo łatwy!



Podaję składniki na okrągłą blachę do tarty. Składniki na standardową blachę prostokątną trzeba dodać x2:

Składniki:
1/2 kostki margaryny
1/2 szkl cukru
1 op. cukru wanilinowego 
2 jajka
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
truskawki opcjonalnie

Kruszonka:
100 g masła
100 g cukru
140 g mąki pszennej

Margarynę wyjmujemy wcześniej z lodówki żeby była miękka. Następnie ucieramy ją z cukrem i cukrem wanilinowym. 
Dodajemy jajka - mieszamy. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia - mieszamy. 
Wlewamy łyżeczkę octu i dokładnie mieszamy.
Składniki na kruszonkę zagniatamy. (masło musi być twarde, pokrojone na kawałki)
Nagrzewamy piekarnik - 180 st.C.
Ja, truskawki kroiłam w krążki i posypałam cukrem (były dość kwaśne).
Na blachę wykładamy ciasto. Układamy truskawki i posypujemy kruszonką.
Pieczemy ok. 30-40 min.
Często takie ucierane ciasto robię w Thermomixie, gdzie wkładam wszystkie składniki i gotowe!
Ciasto można zrobić z innymi owocami np.: z jabłkami, śliwkami, malinami, morelami...
Prawda że proste? Więc do dzieła ! :)














2 komentarze:

  1. cudowny przepis, trzeba będzie wypróbować
    i zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com
    Amanda&Hubert

    OdpowiedzUsuń