8 kwietnia 2014

Wiosenny tort porowy

Tak, tak, nie dobrze widzicie. Dziś przepis na tort.

Kto powiedział, że tort musi być na słodko? :)

Dziś pokażę Wam bardzo smaczny przepis na tort na słono.

Spektakularne jest również to, że do tortu użyłam pora.

Por jest wybornym warzywem, może trochę niedocenianym. U mnie kilka razy jeszcze wystąpi w roli głównej.






Do ciasta użyłam:


  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g masła 
  • 100 g twarogu
  • 50 g kwaśnej śmietany 18%
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka soli


Ja wymieszałam wszystko w Thermomixie na funkcji wyrabiania ciasta. Ale oczywiście można zagnieść ręcznie.

Ciasto rozwałkować na oprószonej mąką powierzchni. Wyłożyć ciastem tortownicę, przykryć papierem do pieczenia, położyć na wierzch fasolę, groch lub soczewice. Nasiona po upieczeniu oczywiście usuwamy.

Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200st C. i pieczemy 15min.

Do farszu użyłam:


  • 350 g pora pokrojonego w krążki
  • 200 g sera żółtego
  • 200 g śmietany 12%
  • 4 jajka
  • pieprz
  • sól
  • gałka muszkatołowa


Pora możemy podgotować 10 min w wodzie lub zeszklić na maśle. Ja wolę ten drugi wariant.

Rozkładamy go równomiernie na upieczonym spodzie.

Do śmietany dodajemy jajka, ser starty na tarce, sol, pieprz i gałkę. Masą zalewamy pora i pieczemy jeszcze ok 45 min.

*do masy można dodać pokrojony w kostkę boczek.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz