6 kwietnia 2014

Chrupkowe ciasto (nie tylko) dla dzieci :)

Dziś będzie śmieszny przepis :) Na słodziutko...

Znakomita przekąska dla dzieci a przede wszystkim coś innego i prostego !

Oczywiście można indywidualnie modyfikować.

Ja dziś zrobiłam przepis podstawowy ale w wariantach podam co można dodać jeszcze.






Głównym składnikiem są....chrupki kukurydziane ! Dzieci je uwielbiają. Ja sama podkradam je mojemu brzdącowi :) A w towarzystwie słodkiej polewy są jeszcze lepsze :)

A więc polewę  o której wspomniałam wyżej robimy tak:

  • 1 kostka masła
  • 40 dag krówek
  • 1,5 łyżki miodu.


 To wszystko rozpuścić i gotować.


  • 150 g chrupek kukurydzianych


Chrupki pokroić na mniejsze kawałki. Dodajemy je do polewy i mieszamy.

Blachę wykładamy papierem do pieczenia tak aby z góry można było przykryć "ciasto".


Na blachę wylewamy chrupki i ręką ugniatamy. Przykrywamy papierem i stawiamy coś ciężkiego.

Gdy wystygnie wkładamy do lodówki żeby dobrze stężało.

*Ja dodaję do polewy jeszcze kakao, bakalie i orzechy.

Każdy dodaje to co lubi: orzechy włoskie, laskowe, nerkowca, wiórki kokosowe, żurawinę, morele,daktyle, rodzynki...możliwości jest wiele, w zależności co lubi nasze dziecko lub my :)

Można podawać w formie batoników, dzieci na pewno się ucieszą! :)






4 komentarze:

  1. Tego bym nigdy nie wymyslila że z takich chrupek moze byc ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A moze byc masa krowkowa?

    OdpowiedzUsuń
  3. robilam juz kilka razy jest bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile gotować?papier do pieczenia czy folia spożywcza?bo na zdjęciu widzę folię

    OdpowiedzUsuń