20 maja 2014

Tarta cytrynowa

Cytryna ostatnio jakoś zagościła w moich przepisach. Kiedyś broniłam się od soku z cytryny, otartej skórki...blee
Jednak na starość smaki się zmieniają :) W Saint Honore zawsze jem pysznego rogalika z kremem cytrynowym...jest przepyszny!!!

Kiedyś zrobię jeszcze taki krem, może mi się uda...ale dziś rządzi tarta cytrynowa!

Jest mega prosta i taka przyjemna w smaku...to jest to o co mi chodziło i krążyło po głowie...to TEN smak!

Składniki na spód:
  • 2 opakowania ciastek owsianych ( lub 1 op owsianych i 1 herbatników Petit)
  • 200 g masła
Składniki na masę:
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • 4 żółtka
  • sok z 4 cytryn + skórka( ja dodałam z dwóch)

Herbatniki rozdrabniamy do postaci piasku. Masło rozpuszczamy i mieszamy z herbatnikami. 

Wszystko wykładamy do formy i ugniatamy. Pieczemy 10 min w 170st.

Żółtka musimy roztrzepać widelcem, dodajemy mleko i wyciśnięty sok z cytryny. Ja dodałam jeszcze skórkę z 2 cytryn. 

Wylewamy masę na podpieczony spód i pieczemy jeszcze 15 min.

Po takim czasie masa może być jeszcze lekko płynna ale po ostygnięciu stężeje.

Możemy ubić śmietanę i dodać do tarty. 









1 komentarz: