25 kwietnia 2014

Rolada drobiowa i serowe kulki z bułki

Zaglądam do chlebaka a tam tona niezjedzonych kajzerek. Bułki tartej już mam na kolejne kilka miesięcy.

Jakbym wyrzuciła, wtedy mąż wyrzuciłby mnie z domu :)

To natchnęło mnie na zrobienie dodatku do mojej rolady drobiowej.

Wszystko zrobione na parze, więc ZDROWO! :))

Bardzo proste, szybkie i pyszne!

Roladę można zrobić z kilku rodzajów mięs. Ja dziś postawiłam na drób. Dodatki też mogą być różne.

Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 pierś indyka (200g)
  • 2 udka, obrane, bez kości, pokrojone na kawałki
  • 150 g papryki (kolorowej)
  • 100 g kukurydzy
  • sól
  • pieprz
  • przyprawa uniwersalna

Mięso mielimy. Dodajemy pokrojoną drobno paprykę i kukurydzę. Przyprawiamy do smaku. Dobrze wyrabiamy.

Zwilżonymi dłońmi formujemy 2 rolady i zawijamy w przezroczystą folię spożywczą. Końce skręcamy.

Układamy w naczyniu do parowania i gotujemy 30 min.

Rolada jest pyszna na ciepło ale wyśmienicie smakuje na zimno. 

Kulki serowe można robić w kilku wariantach: z serem żółtym, szpinakiem, pieczarkami, boczkiem.

Ja dziś zrobiłam z serem ale inne też są godne polecenia.

Ja wszystko wyrabiałam w mojej magicznej maszynie zwanej Thermomixem.

Składniki:

  • 250 g bułki czerstwej pokrojonej na mniejsze kawałki
  • 1 cebula
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 25 g masła
  • 200 g mleka
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • 80 g sera żółtego

Bułkę, mleko i jajka wyrabiamy na jednolita masę. Cebulę siekamy i przysmażamy na maśle razem z natka. 

Cebulę i natkę z masłem dodajemy do masy. Przyprawiamy solą, pieprzem i odrobina gałki muszkatołowej.

Ser ścieramy na drobnej tarce i dodaje do masy. Dobrze mieszamy.

Wilgotnymi dłońmi formujemy z ciasta kuleczki o śr.ok. 5 cm

Układam w parowarze i gotujemy ok 25 min.

Kuleczki możemy podawać z różnymi sosami, masłem i parmezanem. 
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz