27 marca 2014

Spinat, spinach, szpinak.

Kiedyś znienawidzony, teraz uwielbiany!

Bardzo zdrowy i smaczny. Mam wiele przepisów, w których króluje szpinak.

Ale dziś oczywiście bardzo proste (jak zwykle:)) i szybkie danie.




Kilka prostych składników a wychodzi pyszne, bardzo syte danie.

Użyłam szpinaku mrożonego, w brykiecie i proszę mnie nie linczować. Świeży szpinak pojawi się w innym poście ( chyba nawet nie jednym )

Taki brykiet zachomikowany w zamrażarce może nam się przydać jak będziemy mieć niespodziewanych gości, których trzeba czymś uraczyć.

Dlatego ja zawsze mam w zanadrzu mrożonki.

Do dzisiejszego dania, co widzimy na zdjęciu, potrzebujemy niewiele składników;


  • kilka kostek szpinaku
  • cebula
  • śmietana 18%
  • serek kozi
  • makaron 
  • sól
  • pieprz
  • cukier
Dodatkowe warianty:

Dodać możemy również czosnku. Ja dziś dodałam serka koziego, ale można zastąpić go serem żółtym, lazurem lub parmezanem.
Czasami dodaję też sera twarogowego lub fety.
Ja lubię wymieszać śmietanę 18% z 36%
A makaron to już według uznania: ja dałam małe penne, ale spaghetti, tagliatelle, kokardki czy muszelki będą jak najbardziej ok.
A więc zaczynamy:

Cebulę podsmażamy na maśle.( ja dodaje do masła trochę oliwy)



Dodajemy szpinak, który dusimy pod przykryciem.                                                                                                            
                                       

Następnie wlewamy śmietanę i serek kozi. Doprawiamy odrobina soli i cukru. Ja pieprzę dość sporo, świeżo zmielonym pieprzem.




Gotujemy makaron al dente w osolonej wodzie

...i łączymy go z szpinakowym sosem

Gotowe!





Prawda że proste i szybkie?!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz