3 sierpnia 2014

Faszerowana papryka mięsem, kaszą i fetą

Lubię nadziewać różne rzeczy! Warzywa, owoce, makaron...
W najbliższym czasie pokażę Wam kilka ciekawych przepisów, nie tylko na danie główne...:)
Dziś nadziałam paprykę. Chyba najbardziej popularną ze wszystkich nadziewanych warzyw!
Pyszna jest pieczona papryka, a z dodatkiem mięsa i kaszy smakuje jeszcze lepiej.
Dziś zrobiłam trochę inne połączenie...zamiast ryżu dodałam kaszę jęczmienną a do farszu dodałam jeszcze fetę.
Spróbujcie i oceńcie sami. 

Składniki:
  • 6 papryk
  • 500 g mięsa mielonego z łopatki
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jęczmiennej
  • 1/2 bułki
  • 1 jajko
  • 1 cebula
  • 1 pomidor
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 1 opakowanie sera feta
  • sól
  • pieprz ziołowy
  • majeranek
  • czosnek granulowany
  • kilka plasterków sera żółtego
Kaszę gotujemy w osolonej wodzie. W tym samym czasie paprykę myjemy i obcinamy wierzch, wycinamy gniazda nasienne. Cebulkę kroimy w kostkę i podsmażamy na maśle. Bułkę namaczamy w wodzie. Gdy cebulka się zeszkli dodajemy do mięsa mielonego wraz z jajkiem, pomidorami z puszki i odciśniętą bułką. Ugotowaną i ostudzoną kaszę dodajemy do mięsa i przyprawiamy. Wszystko dobrze wyrabiamy. Ser feta kroimy w kostkę i dodajemy do farszu. Lekko musimy wymieszać żeby ser się nie rozgniótł za bardzo. Paprykę nadziewamy farszem, układamy po plasterku pomidora i pieczemy ok 45 min w 200 st.C. Po tym czasie na każdą paprykę kładziemy po kawałku żółtego sera i zapiekamy jeszcze 10 min. 










3 komentarze:

  1. Nie jadłam nigdy takiego połączenia, zrobiłam i wyszło pyszne!! Polecam! :)
    Fajne przepisy...tylko kiedy ja to wszystko ugotuje

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam faszerowaną paprykę, a Twoja wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama zawsze takie robi :) są przepyszne :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń