1 lipca 2014

Zupa grzybowa z ziemniakami

Zaczyna się znowu sezon grzybowy a ja mam pełną zamrażarkę z poprzedniego roku.
Więc muszę opróżniać ją, bo zaraz mąż będzie przynosił nowe dostawy! :)
Dziś wyjęłam paczuszkę i zrobiłam zupę grzybową z dużą ilością młodych ziemniaczków i młodą, słodką marchewką.
Zupa jest klarowna nie zabielana.
W całym domu pachnie grzybami....
Lubicie ten zapach?




Użyłam:
  • 1 miseczka grzybów leśnych
  • 3 marchewki
  • 2 małe pietruszki
  • 3 ziemniaki
  • 1/2 cebuli
  • 1 liść laurowy
  • 3 ziela angielskie
  • kilka liści selera
  • 1 l bulionu warzywnego
  • 2 łyżki masła
  • sól
  • pieprz


Na maśle podsmażyłam grzyby -ok 10 min. Smażyłam je w całości, nie kroiłam na małe kawałki.
Dodałam cebulkę i dusiłam jeszcze z 5 min.
Do gotującego bulionu dodałam grzyby z cebulką. 
Marchewkę i pietruszkę obrałam i pokroiłam w mniejsze kawałki. Wrzuciłam do garnka.
Dorzuciłam liść laurowy i ziele angielskie. Gotowałam 10 min.
Następnie pokroiłam ziemniaki w większe kawałki i dodałam do zupy. Włożyłam również liście selera.
Wszystko gotowałam na małym ogniu ok 30-45 min.
Na koniec doprawiłam zupę solą i sporą ilością świeżo zmielonego pieprzu.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz