15 kwietnia 2014

Francuskie ślimaki z szynką i serem

Dziś na śniadanie zachciało mi się czegoś innego. Wyjęłam wszystko co miałam i zrobiłam francuskie ślimaki :)

Większość moich dań powstaje w ten sposób :)

Dziś użyłam ciasta francuskiego gotowego, ale już niedługo zrobię je sama i pokaże na blogu jak mi to wyszło.

Ślimaki są świetne na śniadanko ale również sprawdzą się jako przekąska imprezowa lub dodatek do piwa :)




Do zrobienia ślimaków potrzebujemy:
  • 1 op. ciasta francuskiego
  • 1 cebula
  • 15 dag szynki
  • 15 dag sera żółtego
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
Cebulę i szynkę kroimy w małą kosteczkę i lekko obsmażamy. Możemy dodać bez podsmażania.

Ser ścieramy na tarce i wszystko mieszamy ze śmietaną. Dodajemy białko i doprawiamy solą i pieprzem.

Farsz wykładamy na ciasto i smarujemy. Pozostawiamy brzegi do sklejenia.

Zawijamy jak roladę, kroimy plastry  2-3 cm i układamy na blasze wyłożonej papierem.

Ja smaruję jeszcze żółtkiem i zapiekam ok 15-20 min w 200 st.C.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz