31 marca 2014

Margerita i Olikowa

Margarita i Olikowa to dwie moje wspaniałe koleżanki pizze :)



Mam tą możliwość żeby ciasto na pizze wyrabiać w 2,5min :) A jakim cudem?

A takim, iż posiadam pewną maszynerię, która mi to umożliwia. O niej wspomnę więcej w osobnym poście, bo jest warta uwagi :)

To cudo nazywa się Thermomix i naprawdę pomaga mi wiele w kuchni.

Jeśli chodzi o ciasto na pizze, wrzucam wszystkie składniki do maszyny, włączam funkcję wyrabiania ciasta i niczym się nie martwię.

Ciasto wychodzi mięciutkie, sprężyste i po czasie podwaja swoją objętość.

A składników jest niewiele:


  • 350g mąki pszennej
  • 180g wody letniej
  • 20g świeżych drożdży
  • 25g oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki cukru






Z takiej ilości ciasta robię dwie okrągłe pizze, może być oczywiście jedna większa.


Smarujemy dowolnym sosem, ja zrobiłam oczywiście w Thermomixie sos pomidorowy.

A składa się on z czosnku, pomidorów z puszki, koncentratu, oliwy z oliwek, soli, pieprzu, cukru, suszonej bazylii i oregano.


Jedną pizze robię Margaritę czyli :

pomidory
mozzarelle
bazylię


Drugą pizza to Olikowa czyli mojego autorstwa :)

szynka gotowana
czarne oliwki
papryka
ser
rukola


W piekarniku trzymamy taką pizze ok 20-30min  w 200st. C.


Pizze Olikową po wyjęciu z piekarnika posypujemy rukolą.


Pychotka!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz